Wprowadzenie do cheerleadingu- pomysłu na lekcję wychowania fizycznego
Termin: do ustalenia
Miejsce: Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach
Adresaci: nauczyciele wychowania fizycznego, a także studenci Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach.
Cele warsztatów: Głównym celem jest zapoznanie Uczestników ze sportem jakim jest cheerleading. Uczestnicy poznają krótką historię tego sportu oraz jego cele, a także korzyści jakie uzyska szkoła, która wprowadzi cheerleading w ramach WF. Korzyści wynikające dla Uczniów, również będą tematem warsztatów.
Celem jest przygotowanie Uczestnika do prowadzenia podstawowych zajęć z cheerleadingu lub wprowadzeniu jego elementów podczas lekcji wychowania fizycznego, bądź zajęć SKS.
Uczestnik zdobędzie wiadomości na temat:
- Historii cheerleadingu
- Podstawowych elementów tanecznych, wykorzystywanych w cheerleadingu, w tym arm motion, piruetów i skoków.
- Budowy choreografii i wykorzystania pomponów
- Podstawowych stuntów (podnoszeń sportowych) i zasad ich bezpieczeństwa
- Budowa programu i prowadzenie dopingu
- Korzyści wynikających z wprowadzenia cheerleadingu w szkole
Uczestnik zdobędzie umiejętności w zakresie:
- Prowadzenie cheer drużyny
- Budowanie programu drużyny cheerleaders
- Budowanie choreografii cheerleaders
- Przygotowania cheerleaders to poprawnego wykonywanie elementów
Prowadzący
Małgorzata Wrońska
Międzynarodowy szkoleniowiec i sędzia cheerleadingu. Sędziuje turnieje w Europie, Azji i Australii.
Jej choreografie można było oglądać na Mistrzostwach Świata w Cheerleadingu (Orlando, USA) oraz wielu Mistrzostwach Europy. Przez 18 lat prowadziła zespoły, które z sukcesami występowały na największych imprezach sportowych w kraju i za granicą.
Specjalizuje się również w customer experience kibica podczas imprez sportowych. Autorka wielu artykułów
o cheerleadingu w periodykach dla Nauczycieli Wychowania Fizycznego.
www.cheer-project.pl
www.mwronska.pl
Program szczegółowy warsztatów:
Dzień 1 (6 godzin dydaktycznych) - hala sportowa z dostępem do rzutnika:
- krótka historia i cele cheerleadingu,
- cheerleading taneczny: arm motion, budowa choreografii, efekty wizualne, piruety, cheer skoki.
Dzień 2 (6 godzin dydaktycznych) - hala sportowa z miękką wykładziną:
- rozgrzewka w cheerleadingu,
- budowa i prowadzenie dopingu,
- budowania piramid i stuntów.
Uczestnicy otrzymają:
- materiały dydaktyczne w wersji papierowej,
- certyfikat ukończenia warsztatów w formie papierowej.
Warunki naboru
Nauczyciele (niekoniecznie wychowania fizycznego, ale posiadający wiedzę o prowadzeniu zajęć z aktywności fizycznej) oraz studenci Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach.
Dodatkowe informacje
Wymagany jest strój sportowy, niekrępujący ruchów. Jeśli uczestnik posiada, to można zabrać ze sobą baletki, jazzówki, które przydadzą się w części tanecznej. W części akrobatycznej (2 dzień) niezbędny będzie także strój sportowy oraz buty sportowe typu „adidasy”.